Skattekisten

Det er i samspil med andre, at erfaring folder sig ud og bliver til viden og livsfærdighed. Enhver form for læring indeholdes og forstås i relationer. Alle børn skal have mulighed for, at udforske sig selv og omverdenen, og derigennem få ny viden og udvikle færdigheder. Hver lille succes er med til at vise barnet, at det er sjovt at lære. Derved bliver barnet klar til nye udfordringer. Det sker ikke alene, men kun i samspil med andre børn og med voksne.

Leg

I legen udvikler børnene fantasi og tænkning. Børn leger for at lege, ikke for at lære noget bestemt. Men i legen lærer de at skabe historier sammen og håndtere forskelligheder og uenigheder. For barnet ligger den største kilde til læring i legen.

Venskaber

Børnene får tid og mulighed for at opbygge venskaber som giver glæde, selvværd og gode lege. Det er fantastisk at skulle møde sine bedste venner hver dag. Samtidig hjælper vi børnene til at opbygge relationer, hvor de lære at være en del af fællesskabet.

Selvhjulpenhed

Jeg kan, er vort motto. Det er dejligt selv at kunne uden at skulle vente på at få hjælp. At kunne vælge selv, at kunne selv. Dette gør vi ved at møde hvert enkelt barn med tillid, ligeværdighed og anerkendelse. De skal opleve sig sete som de unikke mennesker, de er.

Tid

Der skal være tid til at lege den gode leg, der skal være tid uden forstyrrelser til at opbygge venskaber, og blive færdige med det vi er i gang med. For os er tiden vigtig – og der skal være nok af den.