Play & Learn

Fra 2013 har Gentofte kommune med indsatsen ’PLAY and LEARN for de 3- 9-årige’ sat fokus på at skabe endnu bedre forudsætninger for at vore børn og unge i fremtiden kan klare sig i et globaliseret samfund. Børn i børnehave og indskoling tilegner sig sproglige og kulturelle kundskaber og færdigheder samt udvikler bevidsthed om sprog og sprogtilegnelse på engelsk.

Tiltaget ligger i forlængelse af Gentofte Kommunes to visioner: ’Tryghed, leg, læring - Børn forandrer verden’ og ’Læring uden grænser’ og fra 2014 også Folkeskolereformens indførelse af engelsk fra 1. klasse. Indsatsen skal konkret understøtte, at ethvert barn udfordres til toppen af dets potentialer – med et særligt fokus på mere udsyn, kulturel forståelse og sproglig opmærksomhed på engelsk.

I Hellerup Børnehus leger vi med sproget i hverdagen og i visse situationer bliver det på engelsk. Vi fortælle korte historier og synger sange på engelsk, ligesom vi tæller.