Forældrevision

Forældresamarbejde

Hellerup Børnehus skal være et rart sted at komme til og et rart sted at være i. Det er alles ansvar at være medskabere af dette: Medarbejderne skal føle en faglig stolthed, børnene skal have spændende dage og forældrene skal kunne overlade børnene til personalet i tryghed. Alt hvad vi gør og er sammen om, gør vi, fordi vi vil børnene det bedste.

Som forældre vil vi derfor bestræbe os på følgende:

• Vi vil være gode rollemodeller: vi siger altid godmorgen, når vi bringer og farvel når vi henter.
  • Vi har ansvaret for at overholde reglerne og for at deres barn overholder reglerne, så længe de er i huset. Den handler både om ankomst, afsked og ved arrangementer.
  • Vi vil være nærværende og tålmodige – husk at tid er en relativ ting når man er i Hellerup Børnehus.
  • Vi har, som forældre, et ansvar for at tage imod nye børn og deres forældre. Det kan afhjælpes ved at der kommer opslag om, hvem og hvor.
  • Vi melder ferier og fridage så tidligt som muligt. Vi skal sikre, at vi hele tiden er et godt fagligt pædagogisk tilbud til vores børn.
  • Børn lærer af det de voksne gør, ikke det, de voksne siger. Vi tænker derfor altid over, hvordan vi taler om de andre børn, deres forældre og personalet, når børnene er i nærheden.
  • Hvis vi oplever noget eller I bliver opmærksom på noget der er bekymrende, har vi – som forældre – et ansvar for at bringe det videre til personalet, ledelsen eller bestyrelsen.
  • Vi sørger for at sikre en god hygiejne og at det bliver en naturlig del af hverdagen for vores børn – ikke mindst pga. COVID-19.
  • Vi engagerer os. At være forældre til et barn, der går i Hellerup Børnehus giver en forpligtelse til forskellige praktiske opgaver. Dels er der forældrebestyrelse, der er forældreforening i afdeling Delfinen, festudvalg i afdeling Skattekisten og anden deltagelse i praktisk arbejde.

Varme hilsner fra forældrebestyrelsen