Sygdom

Dit barns hverdag i Hellerup Børnehus foregår i aktivt og tæt samspil med både børn og personale. Det er derfor vigtigt, at dit barn er raskt og kan deltage i alle Hellerup Børnehus’ forskellige aktiviteter.

Hellerup Børnehus er ikke et godt sted for et sygt barn - hverken af hensyn til barnet selv, eller omgivelserne.

Dit barn modtages ikke i Hellerup Børnehus hvis:

• Det har haft feber/ feberkrampe inden for de sidste 16 timer. Hvis det er tilfældet, skal dit barn have en feberfri dag hjemme
  • Det har haft dårlig mave, dvs. tynd afføring mere end én gang inden for de sidste 16 timer. Hvis det er tilfældet, skal dit barn have en dag hjemme, hvor afføringen er normal
  • Det har kastet op om natten
  • Det er så forkølet, at vi konstant skal tørre næse på barnet
  • Det har en ubehandlet øjenbetændelse

Generelt modtager vi kun børn, der kan følge Hellerup Børnehus’ hverdag. Børn, som bliver så sløje/begyndende syge i løbet af dagen, at personalet vurderer, at barnet ikke kan deltage i Hellerup Børnehus’ hverdag, såvel ude som inde, bedes afhentet hurtigst muligt efter opkald fra personalet.

Vi giver ikke medicin, med mindre barnet har en kronisk sygdom, der kræver medicinsk behandling og – i det tilfælde - kun efter lægens skriftlige anvisning.

Har dit barn fået en smitsom sygdom f.eks. skoldkopper, vil vi gerne orienteres hurtigt, så vi kan sætte opslag op til øvrig information.

Ved kendte børnesygdomme kan barnet først komme, når det har opnået en almen lægevurderet smittefri tilstand.

God håndhygiejne mindsker risiko for smittespredning.

Vi kan alle være med til at minimere risikoen for, at børn og voksne smitter hinanden på kryds og tværs. Husk at lade dit barn vaske hænder ved aflevering og ved afhentning.